Vijf redenen om relatiegeschenken te gebruiken

Veel ondernemers laten give-aways bedrukken met hun reclameboodschap. Dit doen ze om de marketing van hun bedrijf te verbeteren. Wil jij weten waarom ook jouw bedrijf voordeel kan halen uit de inzet van relatiegeschenken? We geven je vijf belangrijke redenen.

  1. Klanten binden

Een vaste klant is goud waard! Je kunt klanten binden aan jouw bedrijf door ze regelmatig een mooi relatiegeschenk aan te bieden. Op deze wijze uit je jouw waardering voor de klandizie en bouw je aan de relatie met de klant. Kies je relatieartikelen met zorg en ga voor iets waar je klanten echt wat aan hebben. Een handig product met jouw opdruk zal je relaties gunstig stemmen. Dit is goed voor je imago en het zal ervoor zorgen dat klanten bij jou terugkomen voor een volgende aankoop. Wellicht doen ze zelfs een goed woordje voor je bij andere mensen. 

  1. Meer bezoekers in je beursstand 

Sta jij binnenkort weer op een beurs? Zorg dan dat je een leuke beursactie optuigt en daarbij een  give-away aanbiedt. Veel beursbezoekers laten zich graag verleiden tot deelname aan een prijsvraag, het invullen van een enquête of het achterlaten van een visitekaartje als ze daar een mooi relatiegeschenk voor ontvangen. Laat bijvoorbeeld speelkaarten bedrukken met het logo van jouw bedrijf en deel deze uit bij jouw beursactie. Als mensen eenmaal in je stand zijn grijp je de gelegenheid aan om ze ook iets te vertellen over jouw producten en diensten.

  1. Bereik en naamsbekendheid opbouwen

Een relatiegeschenk zal de ontvanger vaak voor langere tijd gebruiken. Elke keer is jouw reclameopdruk in beeld. Op deze manier bereik je steeds je doelgroep. Het effect hiervan is dat mensen je bedrijfsnaam gaan onthouden. Je bouwt kortom een grotere naamsbekendheid op. Ze zullen aan je denken als ze jouw producten of diensten nodig hebben. Je vergroot zo de kans dat men weer iets bij jou zal kopen en dat is goed voor je omzet. Een goed voorbeeld van een weggever die vaak gebruikt wordt, is een setje onderzetters. Laat de onderzetters bedrukken met een mooie foto of een grafisch ontwerp en je bedrijfsnaam.

  1. Een onweerstaanbaar aanbod

Als je meer wilt verkopen, moet je zorgen voor een onweerstaanbaar aanbod. Hier draagt een gratis promotioneel item aan bij. Door een extraatje aan te bieden wordt jouw aanbod extra aantrekkelijk om aan te schaffen. Laat je keuze afhangen van de waarde van jouw producten en diensten. Als het goed is zullen klanten een aanbieding waarbij ze een gratis weggever krijgen beschouwen als een schitterende deal. Dit kan kortom erg bepalend zijn bij hun aankoopbeslissing. 

  1. Gericht je doelgroep benaderen

Wil jij met een bepaalde actie een specifieke doelgroep bereiken? Dan kun je met een slim gekozen relatiegeschenk hoge ogen scoren. Stem je keuze helemaal af op je doelgroep. Let hierbij ook op trends en neem deze mee bij het selecteren van het geschenk. Indien gewenst is het bij een groothandel in promotie artikelen vaak mogelijk om give-aways geheel op maat te laten maken.